صفحه اصلی / پیش غذا / سالاد کلم با کشمش

سالاد کلم با کشمش

مواد لازم سالاد کلم و کشمش :

کلم برگ سفید ۴۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۱۹ کالری
پیازچه ۲ عدد ۱۰۰ گرم / ۳ کالری
هویج ۱۷۵ گرم ۱۰۰ گرم / ۳۰ کالری
کرفس ۱۱۵ گرم ۱۰۰ گرم / ۱۳ کالری
کشمش ۷۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۲۷۲ کالری
سرخالی زیره سیاه (در صورت دلخواه) نصف قاشق چای خوری ۱۰۰ گرم / ۱۵ کالری
جعفری تازه خردشده یک قاشق سوپ خوری ۱۰۰ گرم / ۳۴ کالری
روغن زیتون بودار ۳ قاشق سوپ خوری ۱۰۰ گرم / ۹۰۰ کالری
آب لیموترش یک قاشق سوپ خوری ۱۰۰ گرم / ۴۲ کالری

طرز تهیه سالاد کلم و کشمش :

*. با استفاده از یک چاقوی تیز، کلم برگ را به صورت خلالی خرد کنید.
*. پیازچه ها و ساقه های کرفس را نیز حلقه حلقه ببرید.
*. هویج ها را به وسیله چاقو به شکل خلالی خرد کرده یا اینکه از رنده درشت استفاده کنید.
*. بعد از اینکه مرحله برش همه سبزیجات به پایان رسید، سبزیجات خردشده را در کاسه بلوری بزرگی ریخته.
*. سپس کشمش و در صورت دلخواه زیره سیاه را اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.
*. جعفری خرد شده، روغن زیتون و آبلیمو را نیز به سالاد اضافه کرده و مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید.
*. درظرف حاوی این سالاد را بگذارید و آن را حدود ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم مواد با هم ترکیب شود.
*. پس از طی این مدت، روی سالاد را با خلا ل های هویج و پیازچه تزئین کرده و سرو کنید.

نکته: اگر دری برای کاسه پیدا نکردید، از پلاستیک محافظ غذا برای پوشش دهانه ظرف استفاده کنید.

منبع: آکاایران

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

1

طرز تهیه فرنی آرد برنج

طرز تهیه فرنی آرد برنج

زیتون سوخاری شده بهترین دورچین برای غذا

تزیین غذا با زیتون سوخاری

استفاده از زیتون سوخاری به عنوان پیش غذا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *